Bokfesten för Vintageparty

101I onsdags åkte jag alltså upp till Stockholm för att besöka mina vänner och gå på releasefesten för boken Vintageparty (Norstedts) som jag är med i. Jag tog med mig min vän Heléne för att fira att boken äntligen är här!
150Jag hade köpt med mig bokblommor från blomstermarknaden på Östermalmstorg. En bukett med hyacinter och gröna blad till varje författare.
102När vi kom fram till Vurma så kramade vi om dessa tre underbara tjejer, Louise, Linda och Emma som är författare till boken Vintageparty! Det hölls vackra tal, det skålades och det minglades. Det skrattades, det pratades och det togs en herrans massa kort. Smattrade på som bara den och stämningen var verkligen på topp.
105Det fanns även en kakbuffé som bestod av sju sorters kakor från världens alla hörn, eftersom temat på festen var just resor. Att göra en bok måste verkligen vara en speciell resa. Himla fiffigt och fint!
107Kartor, jordglober, flaggor och resväskor fanns överallt. Det märktes att det hade varit tre grymma stylister i farten.
106Och det fanns champagne såklart. Och kakor med sylt på. Visste ni det finns en stad som heter sylt? Sånt man lär sig när man äter kakor.
108Jag träffade många fina människor på festen. Här är söta Lisen som driver bloggen Absolutlisen. Hon är också med i Vintageparty, i kapitlet om Picknickfesten! Gå in och titta bums.
212Jag hade på mig en vintageklänning från 50-talet med rosor på och Lisen hade frukter och bär på sin. När två vintagetjejer hittar varandra <3
111Fantastiska Jessica Silversaga var där och ljuvliga Linnéa som har bloggen Mon Chéri hade åkt upp från Göteborg, två tjejer som jag tycker så mycket om.
219En annan tjusig pingla, Karolines Vintage, var såklart där! Det var första gången som jag träffade Karoline, och hon är verkligen så  sprudlande härlig och glad som man kan tro. Både hon och jag vann en resväska när det var dags för lottdragning.
112Herr och fru Silver satt och myste bland de vackra fåtöljerna och franska flaggorna.
 113Kvällens huvudpersoner med den berömda boken, som ska även lanseras i Amerika. Mäktigt var ordet. Det är nu de tar över världen, det har jag alltid sagt.
  116Borden var fulla med vackra blommor, presenter och lyckoönskningar.
117Tack bästa Vintagefabriken för en magisk fest. Allt var perfekt och ni är så himla bäst!
Det här inlägget postades i Böcker och tidningar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bokfesten för Vintageparty

  1. whitemaskgirl skriver:

    Ser magiskt ut. Vilken vacker festlokal ni var i.

  2. Lisen skriver:

    Åh så härliga bilderna blev! Återigen, så himla trevligt att träffas! Kram! <3

  3. Vicky skriver:

    det var så himla fint att träffa dig! du är så himla fin och trevlig och söt alltså.

  4. Nanna skriver:

    Vilka härliga bilder. Och vad du är vacker och tjusig i din klänning!!

  5. Fröken H skriver:

    Himla fin fest och din klänning var ju bara för fin! :)

Kommentera

