Om att hitta drömhem

Här är ett nytt drömhem som är stylat av mäklarbyrån Fantastic Frank. Jag gillar verkligen stämningen i lägenheten som är beläget på Södermalm i Stockholm; det softade ljuset som kommer från det stora köksfönstret, den mäktiga röda sammetssoffan i vardagsrummet tillsammans med böckerna och rosorna och jag älskar att man kan se att någon faktiskt bor där! Jag skulle lätt kunna tänka mig att äta min söndagsfrukost där i köket, med bara fötter på det mintblåa golvet och dricka för starkt kaffe och äta croissants som smular ner bordet.
Det finns en del av mig som saknar Stockholm, jag saknar mina vänner och jag kan sakna Midsommarkransen så mycket så det kniper lite om hjärtat ibland. Men just nu drömmer jag, en dag kanske det blir sant. Jag har ju ändå bott där fem år av mitt liv. Lägenheten är tyvärr redan såld men om du vill se fler bilder så kan du titta här.
Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Om att hitta drömhem

  1. Ina den Fina skriver:

    Vilket fint hem ni hade i Midsommarkransen! Kan tänka mig att du saknar Sthlm, men så kan man ju alltid åka dit och hälsa på när det vankas fest ;) Kram från Ystad

  2. Så himla fin! Min drömhemsinspirationsmapp flödar över, men den här lägenheten fick ändå plats den med, såklart.

  3. Lisa skriver:

    Åh vad fint! Älskar golvet i köket..

  4. Tinibelli skriver:

    Vilken mysig och personligt stylad lägenhet – gillar att det syns att det bor någon där, en unik person med känsla för detaljer!

  5. Fröken H skriver:

    Underbart fin lägenhet som jag gärna skulle flytta in i omedel bums. Om inte annat skulle den underbara soffan gärna få flytta in i min nuvarande lägenhet som jag också gillar!

Kommentera

