Macarons från Ladurée

128 10
Det finns macarons och så finns det macarons. När jag var i Stockholm sist så passade jag på att besöka Ladurée som ligger på Grev Turegatan. När man går in i den där lilla butiken med mintgröna väggar och pastelliga askar och macarons i långa rader, så känns det som att man besöker en liten sagovärld. Jag köpte med mig ett gäng macarons och tog olika smaker som hette saker som Marie Antoinette och karamell med salt smör. Att äta en sån liten marängbakelse är som att ha en bit av himlen i munnen. Och ni vet väl att det är Ladurée som gjorde alla vackra bakelser till Sofia Coppolas Marie Antoinette-film. Bara en sån sak.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Macarons från Ladurée

  1. Nina skriver:

    Karamell med salt smör… Det låter något det! Fy, så gott!

  2. Cecilia Par skriver:

    Åh.. jag har ännu inte provat på macarons. Har haft möjligheten, men inte velat för att det inte kändes tillräckligt ”äkta”. Men kanske att man ska boka in ett besök till Ladurée för första smakprovet då =)

  3. Fröken H skriver:

    Köpte min första ask när vi var i Paris förra sommaren, fantastiskt goda! Hann inte till butiken i Stockholm när jag var där i september, men i sommar ska jag ge det ett nytt försök att få mig en ask! Ska bli spännande att inte beställa allt på franska ;)

  4. Sarah skriver:

    Vad använder du för kamera och vilket objektiv?
    Har själv en kanon 40D och använder oftast mitt fasta 50mm objektiv.
    Tycker att dina bilder har så bra fokus samtidigt som skärpedjupet är bra.

Kommentera

