Färgglada rosor, Alfons och en fin påse

21
Jag är ju helt överförtjust i rosor! Helst gillar jag att blanda färgerna när jag gör en bukett, det piggar upp och blir så mycket mer intressant att titta på.
20
Sedan brukar jag använda stora syltburkar som vaser för att få den rätta vintagestilen. Man kan liksom återanvända allt! Jag har förresten slutat slänga förbrukade burkar. De kan ju användas som glas vid stora kalas, till olika pyssel och som vaser då såklart.
38
Rosorna hamnade i dotterns rum, där Alfons är favoriten just nu, som ni kan se.
24 32
Alfons är den största trenden just nu, enligt Tuva. Det är så fint hur man kan gilla något så mycket. Pippi är ju också poppis men Alfons-dockan och böckerna finns alltid med där på något hörn.
27
Och om ni ska köpa rosor på Konsum, glöm inte att ta en rospåse vid kassan, som kanske är den finaste påsen man kan hitta just nu. En lång brun papperspåse med den finaste rosillustrationen. Sånt som gör vardagen liten finare.
Det här inlägget postades i Barnrum, Böcker och tidningar, Fina saker, Inspiration. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Färgglada rosor, Alfons och en fin påse

  1. jag har också slutat slänga förbrukade burkar! de fungerar numera som förvaring för torrvaror på min hylla samt för hommous och annat i kylen. hur bra som helst! men tack för tipset att använda dem som vaser, det har jag inte riktigt tänkt på.

  2. Cecilia Par skriver:

    Åh va jag vill köpa rosor nu. Så fina ju! =)

  3. Hanna skriver:

    Jag gillar också färger. Min favvo just nu är tulpaner i olika färger.

Kommentera

