Kattdrömmar

7 6
En annan sak som finns på Ladurée: magiska askar med katter på och inuti askarna finns det kattungor! Alltså chokladöverdragna kex som är formade som tungor. Det är faktiskt så himla gott. Och när kattungorna är uppätna tänker jag spara den sötaste mintgröna asken någonsin och där ska jag förvara nycklar, läppstift och brev. Och mina katt-drömmar. För jag drömmer om ett husdjur.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha en vänlig katt-herre eller dam som håller mig sällskap när jag kollar på film eller när jag sitter vid datorn och redigerar bilder på kvällarna. Men tills den dagen kommer så njuter jag av att trycka i mig kattungor. Och jag tänker att det är inte fy skam det heller!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Kattdrömmar

  1. L. skriver:

    Det bakades på senaste avsnittet av Hela England Bakar, som jag såg idag. Jag blev sjukt sugen på att försöka göra egna, hoppas inte att det är allt för svårt!

  2. Så fint! Drömmer också om en katt, någon dag… till dess spanar jag på grannarnas katter genom fönstret istället (kanske stalkervarning?).

  3. Jenny Olofsson skriver:

    Åh älskar den mintgröna asken <3 och sedan att innehållet är utav choklad och kan ätas upp är ju förträffligt underbart! En sån ask med kattdrömmar skulle jag också vilja ha ^ ^

  4. whitemaskgirl skriver:

    Katter är gulliga djur, jag har två här hemma. Gamla och grå, men ett liv utan dem skulle vara dötrist!

  5. Vicky skriver:

    åh, langue du chat! inte ätit på hundra år. mmmm ..

  6. Lisa skriver:

    Asså, den där asken!

Kommentera

