En bok om glass på pinne

4Häromdagen kom det en fantastiskt fin i brevlådan!
2Boken hette Stikkinikkis Ice Pops – Glass på pinne och är kanske den glassigaste boken på marknaden just nu! Nicole StikkiNikki Emson är grundaren till den lilla glassbutiken på Götgatan i Stockholm, och där serveras den godaste glassen någonsin. Nu har hon alltså gjort en bok och alla får lära sig hur man gör pinglass på riktigt!
35 För jag har blivit helt tokig i glass! Ända sedan jag var på Stufvenäs gästgiveri med jobbet, och fick göra egen lakritsglass när vi skulle laga trerätters till oss själva, så har jag inte kunnat sluta tänka på glass.
 3Så det var perfekt att bästa Martina Ankarfyr skickade lite inspiration till mig. Det är förresten hon som har tagit alla fotografier i boken. Nu tittar vi!
6Alltså. Hur goda ser inte dessa glassa ut att vara? Chokladöverdragen hallon och lemonadsorbet. Ja tack.
33Det finns recept på hur man gör egen Banana Split-glass!
 7Snyggaste Kiwi-glassarna gör man på ett kick och är läskande när det är riktigt varmt ute.
  9Mangoglass som ser ut som chokladkakor. Jag smälter!
21Mums.
10Jag är helt tokig i kokos, så denna kokosglassar kommer definitivt att göras och ätas.
 11För den som gillar vanilj! Själv är jag inte överförtjust i vaniljglass. Jag tycker inte att det smakar så mycket, men om man har choklad och strössel och bourbon på så är det nog en helt annan sak.
39Eller vad sägs om mint och gurkglass? Nom nom.
 12Mjölk och honung <3
15Eller snygga glassar som ser ut som kolaklubbar från förr. Allt ser så himla himla gott ut. Och jag tänka mig att det är verkligen det. För att göra egen glass – det slår allt! Jag lovar. Bästa glassboken i sommar! Dags att köpa glassmaskin och starta en glassfabrik!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött, Böcker och tidningar och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En bok om glass på pinne

  1. Glasstrenden är nog den bästa trenden hittills. Eller är det en trend? Annars borde det bli det!

  2. Åh, den måste jag också skaffa mig! Perfekt nu till sommaren ju!

  3. whitemaskgirl skriver:

    Vilken otrolig bok. De borde bli nästa stora efter cakepops.

  4. Vicky skriver:

    ”jag smälter”, haha, där fick du till det! boken ser ju för övrigt helt underbar ut. duktiga martina!!

  5. Tami Rebekah skriver:

    just found you through BlogLovin!! Love your style!! Following along :) Have a wonderful weekend!! :)

  6. Lisa skriver:

    Alltså, yumie. Kiwiglassen om nom nom. Och jättejättefina bilder Pulpan! Puss

Kommentera

