Min Majlista

Tänk att maj kom till slut! Min bästa månad. Eller egentligen är sommaren är min absoluta favoritårstid på året. Men när det är maj så blir allt grönt på riktigt, allt luktar vårigt och blommigt och man kan skippa jackan och strumpbyxorna när det är dags för promenad. Samtidigt så vet man att man har hela sommaren framför sig. Det är fantastiskt det. Och det kommer att hända många fantastiska saker denna månaden. Här kommer min Maj-lista:
♥ Något stort kommer att hända med bloggen. Det har varit möten och det har tagit lite längre tid än beräknat men nu kommer det äntligen bli av. Det känns lite småpirrigt men samtidigt väldigt, väldigt roligt för detta är något som jag har längtat efter. Ni får hålla utkik här, snart ska ni få veta vad som är på gång!
♥ Jag och min kärlek kommer att åka till Köpenhamn. Vi ska ha en riktigt lång och härlig weekend i en av mina bästa städer! Vi ska dricka cava i olika parker, vi ska handla vintage i tjusiga butiker, vi ska äta smörrebröd och andra danska delikatesser och bakelser, vi ska gå på olika konserter som till exempel The Knife som är ett band som jag lyssnat mycket och länge på, men mest ska vi bara äta hotellfrukost och lata oss!
♥ Min fina vän Heléne kommer hit och hälsar på i de mörka skogarna. Jag tänkte ta med henne på loppisrundor och våffelfikor. Sånt man gör när man har finbesök i stan.
♥ Jag och Tuva ska vara kulturella! Jag har märkt att mitt barn älskar teater. Ända sedan vi gick på hennes första teater om en zebra, så har hon varit helt frälst.
♥ Jag har ett roligt, men än så länge hemligt, projekt på gång som verkligen kan bli av denna månaden. Ett projekt som handlar om att satsa och våga göra något som jag längtat efter att göra så länge. En dröm som har funnits under flera års tid. Det är dags att det blir av nu. Nu eller aldrig!
Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Min Majlista

  1. Mycket spännande på G :-)
    Du har så fantastiskt fina bilder i dina inlägg.

  2. Åh vad spännande! Supernyfiken i en strut.

  3. Åh, det låter som en stor månad för dig. Väntar nyfiket på fortsättningen… Och jag älskar också maj! Allt ligger fortfarande framför en samtidigt som allt redan hunnit bli behagligt och ljust!

  4. Nina skriver:

    Haha, åh, vad pinsamt det blev nu. Jag är visserligen en trogen bloggläsare men det alias som hamnade här nyss var automatsparat från ett skämtinlägg på min systers blogg och inte riktigt menat hit! Bara så du vet=)

  5. Frida skriver:

    Åh vad spännande med alla projekt! Jag önskar jag fick lite mer av er storbloggerskors järnvilja!

  6. Sarah skriver:

    Håller helt med om att maj är den bästa månaden! Låter som om maj blir en spännande månad för din del, kul!

    /Sarah

  7. Fröken H skriver:

    Låter som mycket spännande planer! Glad maj till dig :)

  8. Hanna skriver:

    Låter som om du har mycket roligt att se fram emot. Jag håller helt med dig om att Maj är en underbar månad. Det är så härligt att ha allt somrigt att se fram emot.

  9. Kajsa skriver:

    Åh, så spännande!

Kommentera

