Den stora loppisrundan

18I helgen kom min fina vän Heléne från Stockholm, för att hälsa på och bo hos oss i några dagar. På fredagen drack vi cava och pratade om allt möjligt. Men på lördagen bestämde vi oss för att åka på den stora loppisrundan, som innebär att man åker runt halva Småland och besöker de bästa loppisarna som finns i mannaminne.

2Och här har vi henne, min Heléne! Gulle.
1Hon fyndade kupade champagneglas för 5 kronor stycket. Inte så illa pinkat, för en dalajänta.
5Vi besökte loppisar som låg på bakgårdar, på trädgårdar och i gamla bageri-lokaler.
 6Min favorit-loppisaffär heter Bakgårdens Nött och Nytt och finns i Emmaboda.
7Man hittar denna ljuva affär under caféet Fenix. Förr i tiden var det där bagarna höll hus; vilket kaklet, den stora degblandaren och brödugnen kan skvallra om.
9Det är bästa Susanne som driver loppisen, och det är även hon som har inrett nostalgifiket Fenix. Ni måste åka dit om ni har vägarna förbi!
10Jul blandas med Hawaii-känsla.
11Och en soldat-docka som tittade på alla som gick förbi.
13Det här får mig att längta till midsommar!
1516Vi åkte vidare till Sabines, där kunde man hitta vackra Royal Krona-ljuslyktor i alla möjliga färger.
1920Snygga förpackningar på toaletten.
21Det fanns rådjur på väggarna också, men det blev aldrig något köp till min rådjurssamling.
 22Kungliga tallrikar med olika slott på.
23Och för många fina flaskor kan man inte få nog av.
24Älskar den turkosa färgen på väggarna <3
25Och för en tjuga så kunde man köpa ett svartvit foto med en kvinna som visste hur man skulle spinna på en spinnrock.
 26Burkar med kakformar, korklock och vinkorkar.
27Och jag kan lova er att det fyndades en hel del. Jag tänkte sammanställa alla bra loppisställen i en loppisguide som kommer att komma upp på bloggen snart. Imorgon ska ni får se fynden som jag hittade på vår runda!
Det här inlägget postades i Loppis. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Den stora loppisrundan

  1. Denise Beckand skriver:

    Looks like a shop in heaven; lots of beautiful stuff!
    Colorful greetings,
    Denise

  2. Nina skriver:

    Åh! Jag var på jakt efter affären i Nybro förra sommaren men då var den typ stängd på obestämd framtid och jag blev jättebesviken… Men nu verkar det ju vara full fart igen, hurra! Ser verkligen fram emot en guide eftersom jag själv ska hänga i dina hoods i sommar och alltid brukar ge mig ut på rundor.

  3. sophie skriver:

    Oh, fantastisk. Længes efter Sverige & Loppis!

  4. Sahra skriver:

    Alltså detta är så fint så hjärtat knyter sig en aning. Jag vill verkligen tacka dig för dina fina inlägg. Lyser verkligen upp ens dagar.

  5. julia skriver:

    Åh! Jag tänkte ändå tanken ”kan du inte göra en guide med loppisar i småland”. Vore hur kul som helst så det finns något att göra i sommar!

  6. maria skriver:

    Vill dit!

  7. Vicky skriver:

    alltså drööööm!

  8. Hanna skriver:

    Ohh va bra med en loppisguide! Ser jag fram emot, ska själv på loppisrunda i Småland i sommar! :)

  9. bellamatar skriver:

    Wow! Det ser helt fantastiskt ut.

  10. Johanna skriver:

    Åh så mycket fint!!! Vettiga priser eller dyrt??

  11. kristin skriver:

    vilket fantastiskt ställe och vilka jättefina bilder! kunde inte låta bli att pinna några till min pinterest, hoppas det är ok?

Kommentera

