Vårlistan

               Bildkälla.
Nu är det äntligen, äntligen vår. Lyckan! Vad passar då bättre än en hederlig vårlista, där jag svarar på frågor om våren! Listan är hämtad från den eminenta bloggen Le petit chien.
1. Känner du dig lycklig och glad nu när våren är här?
Jaaaaa! Jag är så vårkrank att det inte är klokt. Men visst blir jag påverkad av vädret. Samtidigt så känner jag mig deppig när jag sitter inomhus och tittar ut och ser att det är jättefint väder. Då känner jag en press på mig själv att jag måste gå ut, annars är jag inte glad och lycklig. Och jag gillar inte den känslan.
2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vår?
Klänningar! Alla dagar i veckan.
3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
För exakt ett år sedan åkte jag och Jonas till Paris. Vi åt macarons, pussades i regnet och drack fransk torrcider på balkongen. Livet! Jag jobbade även som projektledare men kände samtidigt att det var formgivning jag ville egentligen hålla på med. Bestämde mig där och då att jag skulle söka ett nytt jobb och så fick det bli.
5. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag jobbar som Art Director om dagarna, jag får ju formge och hitta på idéer! Göra nyhetsbrev, trycksaker och annonser.
5. Vad ska du ha för frisyr i vår?
Jag var faktiskt hos frisören i måndags! Jag sa att jag ville ha en bättre version av mig själv. Det betyder en rak page som går till axlarna med lugg.
6. Bästa vårmusiken?
Till havs med Jussi Björling! Den kan lyssna på här. Frihetskänslan!
7. Vad läser du?
Åh, jag hinner typ inte läsa böcker längre, vilket är så sjukt synd. Tänkte ta igen det under min semester i sommar. Men just nu består mitt liv av jobb, laga mat, hänga med dottern och pojkvännen, natta, blogga och sova. Läsandet får vi ta sen!
8. Senaste tre inkomna sms?
”Hej! Jadå det är lungt:) kram på dig!”
”Är det fiskgrytan, isf ska jag köpa saffran va?”
”Hej Madeleine. Du har en tid bokad för klippning kl 16:30. Välkommen! Frank”
9. Vad var bäst med vintern?
Bra fråga, kommer typ inte ihåg något från vintern. Jag fyllde år i december, men jag tog det väldigt lugnt. Sedan kom ju julen och jag älskar julstöket man har. När man kokar knäck, skär upp kolor, slår in klappar och pyntar granen. Det är så stämningsfullt! Det var även fint på nyårsafton. Vi tittade på fyverkerier och Tuva tyckte att det var världens roligaste grej! Vi åt god mat och jag gjorde en glassbomb och chokladfondant och bara myste. Fint som snus var det. Min mamma fyllde 60 år och vi firade henne på restaurang.
10. Vad var sämst med vintern?
Att vi inte åkte pulka mer! Men vi satt mest inomhus och huttrade. Drack varm choklad och tittade ut på alla tappra själar som vågar sig ut när det är så halt på vägarna. Jag gillar att vara inomhus när det är kallt. Det är bara så.
11. Senast köpta plagg?
Det måste vara snygg-kragen från Cos. Ska visa den till er sen!
12. Ditt bästa skönhetstips inför våren?
Jag tror på enkla husmoderstips. Som att dricka mycket vatten, sova mer än vad man brukat, skippa sminket och smörja in ansiktet med Nivea-kräm och göra sånt man tycker om. Istället för att köpa masker i affären så kan man göra egna masker med ingredienser som avokado och yoghurt, honung, farinsocker och jordgubbar! Yoghurt och honung blir en jättebra mask om man har problemhy.
13. Hur ser du på framtiden?
Framtiden kommer bli fantastisk med roliga projekt och härliga människor. Jag längtar redan!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vårlistan

  1. Kul läsning! Tror jag ska ge mig på listan jag med :)

Kommentera

