Det är en skog i min säng

6Ett annat loppisfynd är detta fantastiska påslakan med kuddfodral. Jag har letat i flera år efter ett liknande tyg och nu när jag äntligen har hittat det så känns lyckan total!
15Mönstret kommer från 70-talet och föreställer en hel skog. Det är linnéor och liljekonvaljer, lingon och nyckelpigor och ormbunkar. Och det finns även en variant med brun bakgrund också.
  3Jag har letat på Tradera, men utan resultat. Jag har länge letat på loppisar och efter många om och men så låg det finaste retro-mönstret där! Bäddset och allt. Oanvänt och allt. Då pirrar det i magen.
17Men nu kommer påslakanet och kuddfodralet att användas flitigt! Och under semesterkvällarna vid torpet ska jag ligga i hängmattan med täcket över mig med en bok i handen och en kopp kaffe i andra.
Det här inlägget postades i Fina saker, Inspiration, Loppis. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Det är en skog i min säng

  1. Linnéa skriver:

    vilket fynd! skulle också vilja ha ett bäddset med fullt av linnéor på!

  2. Jessica skriver:

    JA! Det är det ABSOLUT finaste. Drömmer om det jag med.

  3. sofia skriver:

    alltså gud vilket underbart!

  4. Sophie skriver:

    Så fantastisk fint! Jeg har også tit kigget efter det på loppemarkeder. Håber du nyder København?

  5. samovaren skriver:

    så utroleg fint!

  6. Linda skriver:

    Blir lite smått avundsjuk :) Har det bruna settet i mitt föräldrahem men det sjunger verkligen på sista versen. Storfavorit sen jag var liten.

  7. Elsa Maria skriver:

    Det är ju de bästa blommorna! Linnea och Liljekonvalj. Mina absoluta favoriter. Det är jättefint!

  8. Hela Konkarongen skriver:

    Fantastiskt mönster och grattis till ett lyckat fynd:)

    /Karin

  9. Anna María skriver:

    Så himla fint! Nu när jag ser det minns jag att någon jag kände hade det när jag var liten. Nostalgifint!

  10. whitemaskgirl skriver:

    Älskar fyndet! Jag har en liten samling på 70-tals sängkläder, de är ju så himla fina! Men ditt var speciellt vackert. Känner att jag måste leta upp en liknande!

  11. Alexandra skriver:

    Ja! jattefint, vilket fynd!

  12. Fröken H skriver:

    Urtjusigt! Det är så skönt när man äntligen hittar något som man letat efter länge :)

Kommentera

