Köpenhamn, dag två

2Nu ska ni få se hur vår andra dag i Köpenhamn såg ut! Vi började med en rejäl hotellfrukost som bestod av fattiga riddare, yoghurt, fruktsallad, ägg och smörgåsar.
6Sedan var det dags att gå den stora vintagerundan! Jag tog på mig stjärnfallsklänningen, kappan, väskan på armen och solglasögonen från Loppisskolan.
7Det fanns franska antikaffärer.
8 Och vi gick förbi franska jazzhus.
10Mintgröna stolar.
 11Träden hade slagit ut överallt!
12 14Vackra hus i princip överallt.
15Vi var på väg till vintageaffären Times up!
1691
En fantastisk butik fylld med vackra saker. Tyvärr så var det lite för dyrt för min smak men det var väldigt välsorterat och fyllt med kända märken!
2124Rosor i överflöd alltså, det är så snyggt!
27Mintgröna antikaffärer fanns också. Jag letade efter en fin vintagebutik som hette Kitsch Bitsch men den hade tydligen lagt ner. Synd.
30Färgglada minihus över ett skyltfönster.
33Så gick vi vidare till Latinkvarteren och där kan man hitta FN92, en helt magisk vintagebutik.
39Där fanns det vackra klänningar i överflöd. Villa ha varenda en.
34Där finns det en avdelningen med underbara bröllopsklänningar och allt är såklart vintage.
 35Hej i provrummet!
36Tjusiga hårdiadem.
37Om man är i Köpenhman så måste man bara besöka FN92. Bästa bästa.
40Jag unnade mig iallafall en klänning! Man kan till och med skymta den här på bilden. Kan ni gissa vilken det är?
43Vi gick vidare till Köpenhamn K, det fanns hur mycket second hand-kläder som helst men tyvärr hittade jag inget.
45Såhär ser det ut inne i Köpenhamn K.
54Vi gick vidare och såg en snygg skylt.
51I den fina butiken Carmen så kan man hitta både vintagekläder och pom poms!
46I alla möjliga färger.
47 49Var sugen på att köpa med mig några bollar men lägenheten är redan proppfylld av dem.
52Såhär fint var det utanför Röda korsets butik.
59Efter allt vintageletande så blir man hungrig och trött i fötterna. Det var dags att gå till Beau Marché!
53Det är en mycket trevlig och franskinspirerad affär där se säljer äldre prylar och vin. Livets goda liksom.
65Vinbar och vintageprylar helt enkelt.
61 62Det kunde man köpa industrilampor, äldre designade stolar och annat snyggt till hemmet.
63 64Häftig stol.
66 69Älskar att man kan köpa med sig en flaska vin när man ändå handlar sina inredningsgrejer. Sånt borde vi ha i Sverige också!
72Mycket flott ställe.
75Om man börjar bli hungrig i allt tittande så kan man gå till bakgården, där finns en gömd liten pärla som också heter Beau Marché.
73Det fanns godsaker som Croque Madame, smörgåsar med getost eller tonfisk och fantastiska sallader.
77Man kunde få färskpressad juice till eller ett glas vin.
78Och den här pajen blev jag sugen på direkt!
79Det var franskt på deras bakgård också.
82Vi slog oss ner och väntade på maten.
83Tyckte att deras ingång var så somrig och stämningsfull så jag var tvungen att ta ett kort.
86Eller två.
87Min fina kille.
88Sedan kom maten! Jag tog Croque Madame och Jonas tog en smörgås med getost. Man fick även en sjukt god sallad till med valnötter på. Mums!
99 96Efter maten måste man ju ha något sött. Då fick det bli en bit rabarberpaj med vaniljgrädde som var som moln i munnen. Älskar rabarber! Efter maten gick vi hem och tog en vilopaus och gjorde i ordning oss inför att åka till Loppen och kolla på spelningar. Men då fick kameran minsann stanna hemma på hotellrummet. Fin dag!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Köpenhamn, dag två

  1. Pia Storm skriver:

    Fantastisk at se København gennem dit kamera! Ser ud til at I havde nogle gode dage. Jeg håber at det er den hvide kjole med de blå prikker du købte, den er så smuk!
    Hvis du savner FN92 kan du altid kigge forbi min blog – http://www.stormsmagasin.dk :)

    // Pia Storm

    • Madeleine skriver:

      Ja jag älskar Köpenhamn! Klänningen är väldligt fin, önskar att jag hade köpt fler!
      Följer redan din blogg, som är helt fantastisk!

  2. Fröken H skriver:

    Åh vilken underbar butik FN92 verkar vara! Vill nästan åka till köpenhamn bara för att åka dit! :)

  3. Elsa skriver:

    Hej fina du!

    Undrar vad hotellet ni bodde på hette? Jag och min pojkvän ska åka snart och vi är så desperata efter bra tips! Hade varit så fint att veta!

Kommentera

