Köpenhamn, dag tre: bakelser, rabarberläsk och the knife

7Till slut kom söndagen till Köpenhamn. Vi lyxade till det genom att sova extra länge den dagen, som verkligen inte händer varje dag när man är småbarnsförälder. Det var även mors dag i Danmark så vi gick och köpte champagne och bakelser för att fira.

6Det fick bli jordgubbsbakelser och bakelser som liknade mumsmums i konsistensen fast med en botten som var gjord av mandelmassa.

914Jag kände mig som Marie-Antoinette.

1Sedan gick vi till det stora varuhuset Illum som hade söndagsöppet. Vi skulle nämligen hitta en present till vår dotter!

30Efter att vi har hittat den finaste presenten så gick vi hem och söndagsslappade på hotellrummet.

31Jag svarade på mail och skrev blogginlägg.

32För att efter det titta på en fotbollsmatch på datorn.

35Det tyckte inte jag var världens roligaste så jag förevigade en rabarberläsk istället.

40Som hade världens snyggaste etikett. Och god var den också!

41Efter hotellrumshänget gick vi ut och det märktes att våren hade kommit till Köpenhamn, alla träden hade slagit ut och det var blommor överallt.

44Vi gick på en gata som hette Kattesundet och då tänkte jag på fröken Emma Sundh <3

45Charmiga blomsteraffärer har alltid blommor i överflöd utanför butiken.

46Vi suktade efter att få gå in i snygga designaffärer som tyvärr hade stängt.

47Den där gula väskan i skyltfönstret vill jag ha!

81Vi satte oss på Zirups uteservering för att äta middag.

49Och jag unnade mig rött vin, fast jag brukar få huvudvärk av det. Men jag hade hört att man ska dricka vatten till vinet så jag testade det och turligt nog så slapp jag huvudvärk! Bra tips.

50Efter maten fortsatte vi att promenera vidare, förbi vackra blomsterträd.

53Och förbi den pampiga entrén vid Tivoli.

55Vi var nämligen på väg till den utsålda The Knife-konserten på Vega. Jag har alltid älskat The Knifes musik och kände att man måste bara se dem live! Vet dock om jag inte fick se dem för det var en dansgrupp och showade under hela konserten. Var ni där? Vad tyckte ni?

56Efter konserten promenerade vi glada gatan tillbaka. Då gick vi förbi tjusiga affärer som hette saker som Dixie.

69Vi var nämligen på väg till en dansk pub.

60Som hade ett leksakståg som åkte fram och tillbaka i lokalen.

64Och som hade danska vimplar i taket.

65Vi skulle träffa vår vän Gustav som bor i Köpenhamn!

66Vi drack öl och pratade om vad som hade hänt sen vi sågs sist. Efter gött ölhäng promenerade vi hem till hotellet, för dagen efter skulle vi åka tillbaka till Sverige igen. Fin söndag i Köpenhamn!

Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Köpenhamn, dag tre: bakelser, rabarberläsk och the knife

  1. Marta skriver:

    Amazing pictures! They made me miss Copenhagen so much :)

  2. Lisa skriver:

    Alltså, läste rubriken snabbt och fick det till rabarberfläsk. Eww. I övrigt hur härligt att bara få göra ingenting på hotellrummet och sovmorgon? Drömmen. Och så Köpenhamn på det, så himla bra stad… Puss!

  3. Åh! Rabarberläsk och Köpenhamn och champagne och bakelser! Underbart!

Kommentera

