Hemma hos: Sofia Byström

tehylla
Här kommer ett önskeinlägg! För ett tag sedan så frågade jag er vart ni ville att jag skulle hälsa på i mina Hemma hos-reportage. Det var flera av er som föreslog Sofia Byström. Och jag kan inte annat än hålla med. Hon bor ju verkligen så otroligt fint! Med den rätta retro-känslan och med sina stilsäkra val så har hon skapat ett hem som känns både hemtrevligt och mysigt och samtidigt väldigt tidlöst.
Sofia studerar till fotograf i Göteborg och tar helt fantastiska foton. Hon har även en blogg där hon visar sina vackra foton och har du inte sett hennes blogg innan så bör du gå in och kolla bums. Sofia Byström är en sann talang! Men nu ska vi hälsa på hemma hos Sofia, det är hon som har tagit alla foton och svarat på alla mina frågor. Trevlig hemma-titt!
pannkakkk
Din favoritpryl i hemmet?
Det måste nog vara soffbordet jag fick i gåva av min farmor när jag flyttade hit! Eller den trearmade 60-talslampan som en gång i tiden stod hos mormor och morfar.
bloggknytttulpanfosnter
Vad inspireras du av när du inreder ditt hem?
En del inredningsinspiration insuper jag nog bara i förbifarten, små detaljer i vardagen som sedan smyger sig in i inredningen. Men mestadels inspireras jag mycket av andra vackra, retroinspirerade hem. Av pastellfärger och fina caféer.
kladstanglampa
Bästa inredningsaffärerna i Göteborg?
Fabriken här i Majorna är en favorit, men med min studentekonomi är det mest ”se men inte röra”. Istället slår jag ett slag för de mer plånboksvänliga loppisarna och second hand-butikerna. I Göteborg är det dock väldigt överprisat även där, men Erikshjälpen har ett bra och billigt utbud. Likaså Saronkyrkans second hand.
Lagerhaus och Åhléns har också sina guldkorn, om än nyproducerade!
blommasang
Kan du ge tre tips hur man får det lika fint hemma som hos dig?
1. Kör bara! Gå på känn och blanda fritt med det du tycker är fint.
2. Väv in din personlighet i ditt hem.
3. Plocka in levande växter. Tog precis in en del av vitsippehavet som böljar i Slottsskogen och vips blev allt aningen piggare!
vagggkok1
Berätta om ditt drömboende!
Ett torp nära skog och sjö, med knarrigt trägolv och mintgrönt kök. I trädgården finns ett lusthus och små grusgångar kantade av blomster. Där ska också finnas stora äppel- och körsbärsträd ståendes på en perfekt picknickgräsplätt. Samt en katt sittandes på farstutrappan såklart!
hylla2tulpanbord
Och sist av allt: vad önskar du dig mest av allt just nu?
Just för stunden önskar jag mig en kopp riktigt kaffe (livet utan kaffebryggare = snabbkaffe…) Men mer översiktligt önskar jag att sommaren 2013 blir en bra sommar.
Det här inlägget postades i Hemma hos. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hemma hos: Sofia Byström

  1. whitemaskgirl skriver:

    Vilka härliga hemma hos-bilder. Fantastiskt att en student kan ha ett sånt fint och personligt hem.

  2. Gunnars Vintage skriver:

    Tack för tipset om bloggen, den verkar jättefin. Gillar verkligen dina hemma hos-reportage!

  3. tea skriver:

    lovely home

Kommentera

