Pippi och Villa Villekulla

Inspirationskavalkad från alla avsnitt med Pippi Långstrump och hennes Villa Villekulla. Astrid Lindgren var en kvinna med god smak. Hon fattade grejen med konstiga hus, pastellfärger, prickiga hästar, färgkombinationen rosa och gult, vispa pannkakssmet med sopborsten och tjejer som kan.
Translation: Inspiration from the children’s program Pippi Longstocking by Astrid Lindgren.
Detta inlägg publicerades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Pippi och Villa Villekulla

  1. whitemaskgirl skriver:

    Jag såg just Pippi igen då min man aldrig har sett den. Vilken nostalgitripp det var!

  2. Hanna skriver:

    Vad sugen jag blev nu på att se Pippi! :) Astrid Lindgren är bäst!:)

  3. Ronette skriver:

    fantastiskt! jag älskar födelsedags-avsnittet. tänk om man fick vara barn igen!

  4. Elin-Alice skriver:

    Bästa inredningsinspirationen någonsin!

  5. maja. skriver:

    åh pippi i godisaffären!

  6. Agnes b skriver:

    Åh döör på godisaffären! Varför har ingen gjort en sån affär när den är så fantastisk?

  7. Sara skriver:

    Huset och Annikas hippa outfit asså<3

  8. Linnea Eleonor skriver:

    Åh guuud! Just godisbutiken är min favvo ur Pippi, när banen bara mölar munnen full av kokosbollar. Mums! Önskade (läs:önskar) att det var jag!! :)

  9. krupnikov skriver:

    Tänk att få bo i ett Pippihus…

  10. Linnéa skriver:

    helt fantastiska bilder! bästa inspirationen!

  11. Maria skriver:

    Pippi er tidenes beste barneprogram! Gleder meg til å se det sammen med gutten min når han blir eldre :-)

  12. Jennifer skriver:

    Pippi bor i mitt absoluta drömhus! Det finns ett hus i Ljungby, min närmsta stad, som verkligen ser ut som villa villekulla. När jag var liten trodde jag på riktigt att Pippi bodde där. Hur fint som helst!

    Och ankägg är supergoda! Äggulan är ofta mycket större än i vanliga ägg och nästan röd i stället för gul. Vitan blir dock lite gummiaktig när man kokar äggen, men det är supergott att steka och baka på dem. Sockerkakor blir så mycket luftigare och nästan saffransgula eftersom det är så mycket gula i äggen.

  13. Moa skriver:

    Helt fantastiskt! Jag älskar verkligen hur de har arbetat med miljöerna i alla Astrid Lindgren-filmer!

  14. Jag skulle kunna skaffa barn bara för att ha någon att kolla på såna filmer med, haha!

  15. EMALJ skriver:

    Jag älskar Pippi och filmerna! Har en liten plutt hemma så jag ser på dom ofta :)

    Allt är så fint!

  16. josephine skriver:

    jag älskar när de är i godisaffären alltså. man blev ju lite knäpp av den delen när man var liten.

  17. Emma skriver:

    Kära gamla Pippi.. Astrid kunde göra bra barnfilmer hon :-)

  18. Åh. Tur man har en son. Som man ska tvinga titta på alla Pippi-filmer och avsnitt när det är dags.

    Som man vill gå på kafferep och den där godisaffären. MUMS!

  19. Monrou skriver:

    Åh de där va ju bara nostalgi, nu vill jag bara hitta några gamla filmer och sitta en hel kväll med pippi & mys! :)

  20. Gabriella skriver:

    Åh! Inspiration på hög nivå.

  21. Pingback: merrymaking 4.20.2012 | a subtle revelry | the art of merrymaking | D.I.Y. party

Lämna en kommentar