Familjen Rosett

Det är ingen hemlighet att jag är helt tokig i rosetter. Jag har lådorna fulla av dem och även om jag borde ha köpstopp för längesen så utökas rosettfamiljen hela tiden i stadig takt med flugor till Jonas, rosetter till bebisen och hårprydnar till mig. Nåväl, en del samlar på frimärken och äggkoppar. Jag samlar på rosetter och syltburkar.
Idag är det förresten världens bästa fredag för nu börjar semestern på riktigt och jag har köpt världens finaste klänning! Det firar jag med att sy vimplar, göra rosa pappersblommor och äta godis förstås!
Detta inlägg publicerades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Familjen Rosett

  1. Matilda skriver:

    Urtjusiga! Jag hade en liten samling också förut, sen fick jag för mig att jag inte hade någon nytta av dem så jag sålde dem, en efter en. Nu börjar jag sakna dem, mest för att jag vill trä dem på diadem och hårspännen och låta dem pryda håret. Får kanske börja samla på nytt. Den lila och den blåprickiga skulle jag mer än gärna låta pryda mitt hår, urfina!

  2. mintekopp skriver:

    Nämen Å så tjusigt. Vilken samling, inte illa inte :-)

  3. Hanna skriver:

    De prickiga är så fina. Prickigt kan vara det bästa mönstret!

  4. L. skriver:

    Rosetter är ju verkligen ett helt ypperligt samlingsobjekt tycker jag! Inget fel i det!

  5. Lisa skriver:

    fina! har en liten rosettsamling här hemma, men har inte använt dem på ett tag… kanske får börja göra det igen :) puss!

  6. Maria skriver:

    Jag delar er förälskelse!

  7. skogskojan skriver:

    Wiie grattis till semester! Min är slut imorgon, ve & fasa :/ Skönt med rutiner igen iaf.. Eller? Hoppas solen skiner på dig!

  8. Ronette skriver:

    sv: tack snälla! och vilka supertjusiga rosetter. gillar speciellt den mörkblå med prickar :)

  9. Malin skriver:

    Men åh vad söta! :)

  10. Emmeline skriver:

    Vilken fin samling!
    Så underbart fina rosetter!
    Tänkte höra med dig om du vet vart man kan köpa små rosetter till bebisar.
    Min lilla Alice är 7 månader och har en stor lång tofs mitt huvudet och det hade varit så fint att fästa i en liten mjuk rosett.
    Tacksam för svar.
    Kram

    • Madeleine skriver:

      Hej Emmeline! Jag brukar köpa små rosetter till min bebis på HM, där har de små i olika modeller. Börja där! Annars kolla på Lindex eller kanske Glitter? Lycka till!

Lämna en kommentar