Lövet som hittade hem

Jag har länge letat efter sidobordet Lövet som såldes på IKEA under 50-talet. Det sägs att det blev IKEA:s första platta paket som man kunde beställa på postorder. Jag älskar verkligen formen på bordet, som har rätt namn för sin form, men det har varit svårt att hitta ett eget exemplar. (Och om man nu gjorde det så var det ju såklart svindyrt).
Tack vare Fröken Felicia, som skrev om bordet på Instagram, fick jag reda på att IKEA hade valt att producera Lövet igen i en begränsad upplaga. Fast denna gången under namnet Lövbacken och säljs endast på varuhuset i Älmhult. Min tappra pojkvän fick alltså åka till Älmhult en onsdag efter jobbet och köpa två exemplar av det nygamla bordet. Äntligen hade Lövet hittat hem hos oss!
Detta inlägg publicerades i Fina saker och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Lövet som hittade hem

  1. sofia skriver:

    det är verkligen fint det där bordet! känns som att de där 500 exemplaren är köpta av de jag följer på bloglovin, har dykt upp en hel del de senaste dagarna :)

  2. Johanna skriver:

    Wow, precis den typ av bord jag letat efter! Bor för långt bort tyvärr… Om du får för dig att sälja ett av dom står jag först i kö, redo att slå till på minuten!

  3. karoline skriver:

    ÅÅÅÅH, kan ni inte köpa ett till mig med?
    Jag kommer och hämtar i december! ;)

  4. kingemarson skriver:

    ÅH herregud vad vackert bord!! =O=O Älmhult sa du? Hur länge?

  5. Åh lövet! Så underbart fint och så fint av mannen din att åka och köpa det. Lyllosar!

  6. Helly skriver:

    Finaste bordet! Passar toppen mot er matta. Och vilken fin karl du har som åker och köpet ett åt dig!

  7. Nina skriver:

    Å, det var ju verkligen galet fint! Tur att ni lyckades knipa ett par=)

  8. Kajsa skriver:

    Så kul att se hur det där bordet blivit en bloggsnackis! Vet inte hur många jag sett på instagram/facebook/bloggar den senaste veckan. Det är ju ruskigt fint dock så jag har all förståelse. Sen kan man ju tjura lite för att vi som bor på andra ställen inte har en chans att kamma hem skönheten.

  9. felicia skriver:

    Snyggt! Passar finfint hos er!

  10. Lisa Mäki skriver:

    Väl värt färden till Älmhult. Verkligen tokfint!

  11. Ida skriver:

    Alltså dödsavis! Så snyggt!

  12. Pingback: Another Ikea’s love | illustrating princesses

Lämna en kommentar