Tiramisu

I helgen har jag fyllt min mage med tiramisu. Det var faktiskt första gången jag gjorde denna fantastiskt goda efterrätt. Jag hällde bara espressokaffe och Amaretto på savoiardikex.
Sedan blandade jag mascarpone, grädde, socker och ägg.
Varvade kex och ostblandingen och på toppen siktade jag över kakao.
Med en kopp te till det så slår det de flesta måltider. Speciellt när man har en tesil med en minibersåkopp.
Detta inlägg publicerades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Tiramisu

  1. Linnéa skriver:

    gott! den där minibersån är så gullig!

  2. Herregud vad gott det ser ut!

  3. L. skriver:

    Åh, tiramisu är min favorit alla tider! Så jäkla gott! Hade det som tårta senast jag fyllde år.

  4. Amanda skriver:

    Älskar tiramisu! Så himla fin tesil!

  5. Karoline skriver:

    det låter helt sjukt gott :) med finaste porslinet under så blir det ännu godare också ;)

  6. VolangLinda skriver:

    mums! har alltid tänkt att tiramisu är så svårt att göra men nu tror jag minsann att jag ska ge det en chans. tack för det:)

  7. Beatrix skriver:

    aldrig provat att göra själv men det ser ut och låter absolutely amazing!

  8. SOFIA skriver:

    Hoppas du får en fin Måndag! KRAM

    *Glöm inte att checka in Tävlingen*
    http://bysofia.se/2011/september/eyelash-tavling.html#comment

  9. Lisa skriver:

    mums. måste göra det någon dag. aldrig bakat det faktiskt. verkar så sjukt gott!

  10. Hanna skriver:

    varendaste gång jag blir sugen på att göra tiramisu fegar jag ut, bara för att jag inbillar mig att det är svårt. eller så är det alla ”ovanliga” ingredienser som hindrar mig… men jag gissar att man kan hitta sådana kex ganska enkelt i en mataffär, om man bara letar? jag kanske borde pröva? det ser ju onekligen hemskt gott ut! :)

    • Madeleine skriver:

      jag hittade kexen på maxi! vid den speciella hyllan där det finns saker utan gluten och så. ameretto finns ju på varenda systembolag. och mascarpone finns ju också nästan överallt! resten har man oftast hemma i skafferiet :)

  11. Lina*Esteterier skriver:

    Åh vad fint du har dukat!

Lämna en kommentar